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Vuzix M100 Smartglass

Dieses Thema im Forum "AR Brillen" wurde erstellt von Gast, 22. Juli 2015.

  1. Ja, sieht ganz gut aus aber mit dieser Lumus Brille kenne ich mich nicht aus. Es stehen ja auch immer Fragen im Raum wie:
    - wie lange hält die Batterie / Akku? Gibt es extra Batterie/Akku-Packs?
    - ist die Lumus handlich und nicht zu schwer?
    - gibt es Hitzeprobleme?
    - wie sieht das mit den Sicherheitsstandards aus?
    - ist die Lumus stabil?
    - gibt es ausreichend Unterstützung / Support bei Problemen?
    - gibt es zu dieser Brille auch nützliche Apps/Software?
    - wurde bzw. wird die Lumus schon irgendwo z.B. im Industriebereich eingesetzt so wie das bei Vuzix der Fall ist?
    - gibt es Pilotprogramme?
    - in welchem Bereich will sich die Lumus etablieren? Wo liegt der Focus?

    Vuzix z.B. konzentriert sich mit der M100 bzw. M300 erst einmal voll auf den Enterprise Markt (Industriebereich). Die Apps/Software kommt z.B. von Vuzix selbst, Airbus, SAP, Ubimax, Itizzimo, Essert GmbH, XOEye, Atheer, APX labs, und weitere. Allgemein: Es nützt die beste Brille nichts, wenn keine Apps/Software passend angeboten wird und es keine Unterstützer/ Supporter gibt. Wie das genau bei der Lumus aussieht kann ich nicht beurteilen.
     
    #121 Gast, 5. Februar 2016
    Zuletzt von einem Moderator bearbeitet: 5. Februar 2016
  2. Ja ... , aber ohne ein oder mehr Augen auf den Markt ...
     
  3. Sorting with Smart Glasses - mit der Vuzix M100




    If you haven't seen how our friends at Evolar use the Vuzix M100 smart glasses yet, check out this video. Sorting has never been easier!

    --> https://www.facebook.com/vuzixeurope
     
    #123 Gast, 11. Februar 2016
    Zuletzt von einem Moderator bearbeitet: 30. April 2016
  4. ...
    Lee Company orderte kürzlich 500 Smartglasses von Vuzix. In diesem Artikel wird deutlich, wie wichtig und sinnvoll der "Echtzeit-Einsatz" dieser Brillen im Field Service ist.
    Kurze Ausschnitte.


    >< “We use the glasses so we can see what the technician sees,” Scott says. “If technicians get into the work and find they need guidance, they can call in and talk to a supervisor [who] can offer support to the person on-site in real time, and suggest repairs and equipment changeouts.”

    >< Before the smart glasses, if on-site technicians hit a roadblock at a customer location, they’d have to phone the triage center and verbally explain the problem. A senior technician would then jump in a truck, drive to the site and spend time troubleshooting (and climbing ladders, working in hazardous conditions, and so on). “That was the hard way,” Scott says. “There would have been delays, and the longer that equipment is down, the more it’s costing customers.” Now experienced staff can see video from the on-site technicians’ perspective — and they don’t need to leave the triage center to solve tough challenges. Onsite technicians can get systems up and running much faster, allowing them to move on to new customers and get more calls done in a day.

    <> The smart glasses don’t just help connect senior technicians with their junior colleagues — they also help connect customers to the intricacies of the repair work being done to complex commercial systems. Software lets technicians attach video clips from the repair site, captured by the smart glasses, to service tickets so customers can see what was done to solve the problem. “Customers want more transparency. They want to know what we were doing in the places they can’t see, like on the roof of a building,” Scott says. “It creates more accountability.”



    Weitere Vorteile und Quelle:
    http://fieldservice.com/2016/02/16/lee-company-fights-brain-drain-smart-glasses-rollout/
     
    #125 Gast, 16. Februar 2016
    Zuletzt von einem Moderator bearbeitet: 30. April 2016
  5. Interessanter Bericht, warum die Google Glass bei der unten genannten Firma durch Vuzix Smartglasses ersetzt wurden. Es wird unter anderem berichtet, das die Batterie der Google Glass nur 30 Minuten hält und es Hitzeprobleme gibt.

    Hier ein kleiner Auszug:

    [] Vuzix Continues to Slay Google Glass Within Enterprise Settings

    "Vuzix (VUZI) continues to slay Google Glass (GOOGL) when it comes down to delivering results within enterprise settings. Las Vegas Air Conditioning was featured in the news in May 2014 touting the use of Google Glass to provide customers with a live stream of the repair. However, less than two years later Las Vegas Air Conditioning has moved away from Google Glass and has now adopted Vuzix’s smart glasses because Google Glass “it’s just not ready out of the box”."

    Quelle:
    http://wallstreetforensics.com/vuzix-continues-to-slay-google-glass-within-enterprise-settings/
     
  6. Autohersteller Tesla setzt laut Artikel Vuzix Smartglasses ein. Zuerst wurde geschrieben, das Tesla auch die Google Glas einsetzen würde, dies wurde aber wieder revidiert.

    [] Tesla confirmed using wearable tech to increase production efficiency at factory, but not Google Glass (Updated)

    UPDATE: A source close to the situation says that Tesla is deploying ("both Glass hardware and" --> der Satz in Anführungszeichen wurde gestrichen) Vuzix hardware at Fremont, and that the company is running trials to compare the platforms. It’s not surprising considering the wide variety of solutions that APX offers (as I mentioned in the original article), but the person notes that Glass “does not have an exclusive” at Tesla.

    Quelle:
    http://electrek.co/2016/03/21/tesla...n-efficiency-factory-google-glass-enterprise/
     
  7. Info von der Vuzix FB Seite, das alle HAVAC Company Mitarbeiter im Field Service mit der Vuzix SmartGlass ausgestattet wurden.

    "This Tennessee contractor has outfitted their entire field staff with Vuzix M100 Smart Glasses. HVAC contractors nationwide are struggling to locate and hire qualified technicians.
    And, while many complaints have been uttered, not everyone is actively trying to solve the problem."

    “Techs are getting harder to find, and we’ve got skilled-labor issues in our country, so we’ve got to figure out how to do more with fewer people,” said Steve Scott, vice president of facilities solutions at Lee Co. “We’re not trying to replace or eliminate people — we just recognize 40 percent of skilled trades labor in our country is eligible to retire within the next 10 years.”

    [​IMG]


    Quelle:
    https://www.facebook.com/Vuzix
     
  8. Vuzix FB Seite kann so viel Bilder Posten wie sie wollen.

    welche SW ist von denen ?