Angeblich wird fast jeder fünfte PC-Spieler und jeder dritte PS4-Spieler sich eine VR-Brille zulegen. Quelle: http://www.vg247.com/2015/11/23/vr-headset-install-base-wil-reach-70-million-by-the-end-of-2017-says-analyst/ Zugegeben ganz schön optimistisch. Aber toll wär's ja.
Hehe... ich denke auch, nur mit Cardboard und anderen Billiglösungen realistisch. Anderseits sind die Nutzer solcher Lösungen im besten Fall angefixt und kaufen irgendwann wirklich teuere Systeme. Letzten Endes macht der Content den Unterschied und dessen Güte kann heute noch niemand einschätzen.
Virtual reality head-mounted displays revenue worldwide from 2015 to 2018 (in million U.S. dollars) The statistic shows a forecast for the sales revenue of virtual reality head mounted displays worldwide from 2015 to 2018. For 2017, revenue from virtual reality Head-mounted displays is forecast to reach 3.99 billion U.S. dollars. The entire VR market is set to grow at a very fast rate in the following years, especially the software segment, where revenues from virtual reality software are forecast to reach an over three thousand percent increase in four years. Quelle mit Grafik siehe: http://www.statista.com/statistics/426496/virtual-realiy-hmds-sales-revenue-worldwide/