Wir entwickeln das VR Spiel "Dungeons & Treasure" für die HTC Vive und die Oculus Rift. Es ist ein roguelike dungeon crawler in voxelart. Wir befinden uns ganz am Anfang und haben vor einigen Tagen erst eine Demo veröffentlicht, die man auf Itch.io finden kann: https://dungeons-and-treasure.itch.io/dungeons-and-treasure Die Demo ist kostenlos und wird bis zu einem gewissen Punkt geupdatet. Es ist uns im Moment wichtig so viel Feedback zu bekommen wie möglich. Alle geplanten Features kann man ebenfalls auf der oben gelinkten Itch.io Seite nachlesen. Über Feedback würden wir uns sehr freuen! Viel Spaß!
We updated the demo to the next version. We have reworked and improved the dungeon generation system. We also added all locomotion types to the game. You can access the menu by clicking the menu button above the trackpad. You can choose then the desired locomotion type with the trigger button. We also fixed the controls for the oculus rift. If you need to swap hands with the oculus you have to open the menu and click the swap hands button. Here are the changes: v0.3a *Added menu with locomotion selection (3 types) and switching hands *Improved oculus controls *All equipment now uses overheat *Added 1 item drop *Added heart container to secret rooms *Changed how currency drops *Added floating numbers for currency and dealt damage *Redesigned and improved waypoints *Reworked level generation Free demo: https://dungeons-and-treasure.itch.io/dungeons-and-treasure Website: https://www.dungeons-and-treasure.com/ As always any feedback is welcome. If someone wants to share it on youtube, social media etc. feel free to do it, but mention that the game is in development! Have fun! SolKutTeR: Beitrag verschoben
Sieht optisch nach Minecraft aus (Klötzchengrafik) was nicht unbedingt schlecht ist, spiele selbst des öfteren Minecraft in VR. Soll das als Spielstyle bleiben? Habe mir eben erst das Video angesehen, laden werde ich es mir heute Abend mal. Den Gegnern, die auf einen zukommen, würde ich glühende Augen verpassen. Wirkt gruseliger
Der Stil soll so bleiben. Die Umgebung wird aber noch ordentlich verschönert. Wir sind noch früh am Anfang und implementieren die Core-features. Was das Design angeht kann sich noch viel ändern. Danke für das Feedback. Viel Spaß!
Guten Morgen, Ich habe es mir gestern geladen und getestet. In VR wirkt es natürlich viel besser als es auf den Videos aussieht. Was mich aber vom spielen abgehalten hat war die Steuerung. Ich nutze die Rift mit den Touchcontrollern und spiele im Sitzen. Konfiguriert ist mein Setup so als ob ich stehe. Mir sind die Gegenstände aus der Hand gefallen und ich konnte sie nicht mehr aufheben da ich nicht mehr an Sie rangekommen bin. Das ist aber ein Problem meiner Gegebenheiten, also nicht Euer Problem. Ein weiteres Problem bei der Steuerung ist die fehlende Möglichkeit sich mit den Sticks umzudrehen. Mit der Rift werden die wenigstens eine 360Grad Raumabdeckung haben und mit der Locomotion-Fortbewegung gibt es keine Möglichkeit die Blickrichtung anzugeben. Ich schaue also immer in die falsche Richtung mit der Möglichkeit 90Grad nach Links und Rechts zu schauen. Hier gibt es auf jeden Fall Nachholbedarf eurerseits.
Hallo zusammen! Wir haben ein großes Demo Update. Multiplayer wurde integriert. Wir planen auch diese Woche die Demo auf Steam hochzuladen und eine kleine Kickstarter Kampagne zu starten. Viel Spaß beim Spielen: Today is a big update. We added drop-in multiplayer: You can join a random lobby and start playing with someone or create an own private lobby. If you try to join a random lobby and there is no free lobby available you will automaticaly create a mutliplayer lobby which can be joined by others. If you dont like multiplayer, you still can play singleplayer. You can make the choice in the lobby room which we also added with this update. Voice chat should also work. Currently you can mute your mic on the 2d screen after the game started. You can also create a private lobby atm. only on the 2d screen. While you are in a multiplayer run you have shared loot and gold with all party members. The enemies are also stronger for each additional player. Random lobbys can have max. 4 players. A private lobby has no limit. If you die in a multiplayer run and someone is still alive, you will become a ghost. You still can move and talk to your party members but you cant trigger traps or make any damage, also all enemies will ignore you. In future it is planed to revive all dead players if the stage boss is defeated. Especially here feedback is needed, so if you notice some issues on multiplayer or servers, let us know. As always any feedback is welcome. v0.5a *Drop-in Multiplayer with up to 4 players, private lobbies with no limit (currently some lobby controls are on 2d screen only) *Added first boss *Improved waypoints *Hands are currently blue spheres (only those trigger chests, buttons, etc.) *You can now drop weapons (hold the menu button for a few seconds) *Lobbyroom (you can choose between multiplayer or singleplayer) Multiplayer: -Voice chat -Enemies scale with player count -Turn into ghost on death -Shared drops and gold Free demo: https://dungeons-and-treasure.itch.io/dungeons-and-treasure Website: https://www.dungeons-and-treasure.com/ As always any feedback is welcome. If someone wants to share it on youtube, social media etc. feel free to do it, but mention that the game is in development! Have fun!
Wir haben jetzt eine Steam Store Page! Die Demo sollte auch von dort runtergeladen werden, da sie automatisch updatet. http://store.steampowered.com/app/686360/Dungeons__Treasure_VR/