Ja, die Stereoskopie bis hin zur Idee der VR hat ein lange Geschichte.. Das genannte Patent kannte ich noch nicht; interessant. Die Forte VFX1 finde ich bemerkenswert, weil die bereits die Kopfbewegung erfasste (sogar 6DoF) und für Gaming und Konsumenten gedacht war (ich glaube in diesen Aspekten die erste oder?) Wer weiß, wer weiß... ist auf jeden Fall interessant mal darüber zu diskutieren
Denke hier im Thread sollte es passen, aber eher auf humorvoller Seite. Neue Arte Doku über die Toilette, mitsamt einem kleinen Beitrag für VR.
https://mixed.de/die-besten-vr-filme-im-ueberblick/ Für alle, die auf der Suche nach hochwertiger VR-Unterhaltung im Bereich Film sind....
Recht interessanter Artikel von Springer Link, bezüglich der Privatsphäre in Verbindung mit Eye Tracking und was dieses ermöglicht. What Does Your Gaze Reveal About You? On the Privacy Implications of Eye Tracking Technologies to measure gaze direction and pupil reactivity have become efficient, cheap, and compact and are finding increasing use in many fields, including gaming, marketing, driver safety, military, and healthcare. Besides offering numerous useful applications, the rapidly expanding technology raises serious privacy concerns. Through the lens of advanced data analytics, gaze patterns can reveal much more information than a user wishes and expects to give away. Drawing from a broad range of scientific disciplines, this paper provides a structured overview of personal data that can be inferred from recorded eye activities. Our analysis of the literature shows that eye tracking data may implicitly contain information about a user’s biometric identity, gender, age, ethnicity, body weight, personality traits, drug consumption habits, emotional state, skills and abilities, fears, interests, and sexual preferences. Certain eye tracking measures may even reveal specific cognitive processes and can be used to diagnose various physical and mental health conditions. By portraying the richness and sensitivity of gaze data, this paper provides an important basis for consumer education, privacy impact assessments, and further research into the societal implications of eye tracking. Weiterlesen → Behandelte Gesichtspunkte: 1 Introduction 2 Inference of Personal Information from Eye Tracking Data 2.1 Biometric Identification 2.2 Monitoring of Mental Workload and Cognitive Processes 2.3 Inference of Personality Traits 2.4 Inference of Cultural Affiliation and Ethnicity 2.5 Skill Assessment 2.6 Age and Gender Recognition 2.7 Inference of Preferences and Aversions 2.8 Detection of Short- and Medium-Term User States Moods and Emotions Fatigue and Sleepiness Intoxication 2.9 Health Assessment Physical Health Mental Health. Substance Use Disorders. 3 Discussion and Implications 4 Conclusion Footnotes References
Meine aktuelle "Handklatsche" ist fast 5 Jahre alt . Ich sammel da nichts Epic Games sichert sich 1 Milliarde US-Dollar für das Metaverse Den ganzen Text gibt es hier... https://www.vrnerds.de/epic-games-sichert-sich-1-milliarde-us-dollar-fuer-das-metaverse/ Also Geld gibt es anscheinend genug SolKutTeR: Beiträge zusammengefügt
Interessantes Panel von der diesjährigen tinyML Summit 2021, bezüglich Energiesparendem Eyetracking mit dem QCC112 Chipset.
@SolKutTeR - hoffe das passt hier rein. Hatte das beim Frühstück nur kurz durchgescrollt, aber Mind Control scheint schon etwas zu funktionieren. https://community.openmr.ai/t/i-jus...-nexmind-brain-control-interface-review/36049