LibreVR ReVive - Oculus Home Titel auf der Vive

Dieses Thema im Forum "VR Experiences & Apps" wurde erstellt von Hammerschaedel, 13. April 2016.

  1. Aso man kann das pitool auch mit andere Brillen ausser der pimax nutzen oder meintest du es einfach als beispiel für ein weiteres Programm was eine rift emulert?
     
  2. Letzteres. Ich glaube nicht dass du das Tool freiwillig benutzen wollen würdest, selbst wenn es gehen würde ;)
     
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  3. Und mit dem Pitool laufen auch nicht alle Titel. Echo Arena z.B. geht nicht....
     
  4. Ich überlege mal revive auszuprobieren (nachdem ich nun keine Rift mehr habe und nur eine Vive nutze).

    Kurze Fragen, kurze Antworten.

    Funktioniert das zufriedenstellend?
    Ist das viel "gefrickel" um es zum laufen zu bekommen?
     
  5. ja funktionert gut.
    einzige einstellung bzw unterscheidung ist, ob es ein oculsstore oder steam game ist.

    die werden anders gestartet.


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  6. Neue Programmversion 1.7.0, mit neuem experimentellen OpenXR Support.
     
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  7. Neue Programmversion 1.7.2 mit unter anderem neuem Oculus SDK 1.39.
     
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  8. Neue 1.8.2 Version mit aktuellem Oculus 1.41 SDK.
    Hier noch zur Vervollständigung die restlichen Neuerungen seit dem Update 1.7.2.
    Bug fixes
    • Revive: Fixed stuttering in Raccoon Lagoon, Vader Immortal and Defector
      • Defector still has a latency issue, will be fixed in 1.8.0 soon
    • Revive: Fixed crash when launching Dance Central
    • Revive: Small tweak to the grip values so less force is needed to grab objects
    • ReviveXR: Fixed non-functional "enable OpenXR support" tray icon option
    Hotfixes
    This release has been updated a few times to fix some minor mistakes, redownload the release if you experience any of these problems.
    • Fixed menu button activating unintentionally
    • Fixed apps not being recognized correctly in the Steam library
    • Fixed game image being stuck in the same position when turning your head
    • Fixed incorrect throwing direction in Echo Arena
    • Change the default grip binding to use capsense instead of the force sensor
    Changes
    • Revive: Major overhaul of SteamVR Input support
      • Controller pose can now be customized in SteamVR as well
    • Revive: Updated OpenVR to version 1.6.10
    • Revive: Removed support for the Revive tab in the old versions of OpenVR-AdvancedSettings
    • Dashboard: Added Oculus Home to the list of default apps
    • ReviveXR: Update OpenXR support to 1.0 (experimental and untested)
    Bug fixes
    • Revive: Fixed stuttering in The Climb, The Unspoken and Wilson's Heart
    • Revive: Re-enabled pose submission to reduce latency in Defector and other apps
    • Revive: Small tweaks to display time prediction to improve tracking
    Changes
    • Updated Oculus SDK to version 1.40
    • Improved SteamVR app identification
    Bug fixes
    • Revive: Fixed quad layers in Dirt Rally flipping upside down (#1322)
    • Revive: Fixed controllers not working if the user is not an admin (#1311)
     
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  9. Hier gab es seit längerem mal wieder ein Update v1.9.2 mit neuem Oculus SDK 1.43 und Optimirungen bezüglich einem Stormland.
    Changes
    • Updated Oculus SDK to version 1.41
    • Improved frame blocking behavior to enhance performance in UE4 games
    • Removed patching function from the tray icon to avoid user confusion
      • Still available by manually copying files if you know what you're doing
    Bug fixes
    • Revive: Added default bindings for Vive Cosmos controllers (#1340)
    • Revive: Fixed Dance Central regression that causes fatal errors (#1334)
    • Revive: Fixed menu button on the Left controller not working (#1339)
    • Revive: Fixed thumbstick recenter triggering on both controllers when only touching one (#1357)
    • ReviveXR: Fixed missing loader DLL oversight and added various fixes contributed by @qlyoung (#1323)
    Changes
    • Further optimizations to frame blocking behaviour
    • Patching option has been removed from the tray icon to avoid user confusion
      • Still available by manually copying files if you know what you're doing
    Bug fixes
    • Revive: Fixed Asgard's Wrath loading screen blinking on/off (#1347)
     
  10. [Revive Stormland Problem mit Controller]


    Hey,

    freu mich mächtig auf Stormland, häng aber fest.

    Starte Stormland mit Revive über Index erfolgreich, komme aber über die Kalibrierung der Kontroller nicht hinaus, weil mir in der dritten Aufforderung der Menue-Knopf am linken Kontroller angezeigt wird. Wenn ich den drücke, komme ich aber nur zurück ins Steam und keinerlei Stück weiter mit Stormland. Habe alle Knöpfe probiert, nix lässt mich aus dieser Sackgasse raus leider ...

    Weiß jemand was?


    SolKutTeR: Beitrag verschoben
     
    #190 Jape Gringo, 18. Januar 2020
    Zuletzt von einem Moderator bearbeitet: 18. Januar 2020

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