Mach ruhig Laufgeschwindigkeit auf 100 % sofern es dir nicht übel wird dabei... Solus Project ist eher ein chilliges Game. Action oder Gefahr kann man da nicht viel erwarten. Ist ein Explorer und Survival Game. Durchlaufen der Maps mit vereinzelten kleinen Rätseln, Combines und Survival ! Geschmackssache, aber ich fand´s cool ! Viele Grüße Mic
Hilfe!!! An alle die Solus gespielt haben. Ausversehen bin ich auf "Neues Spiel" gekommen... ...und nun scheint es, dass alle meine Savegames weg sind?! C:\Users\ BENUTZER \Documents\TheSolusProject Dateiwiederherstellung hat bisher nix gebracht. Ich war übrigens, nach einem Höhlenlevel, wieder draußen und brauchte 4 Schlüssel auf einem Turm.
Ok, ich werde mir mit Cheatcodes behelfen müssen. Dort kann man die Level direkt anspringen... Edit: Aber habe ich dann auch die bisher gefundenen Elektroteile für den Sender..? Edit II: Savegames wären doch gut. Ich weiß nicht ob sie Quest weitergeht wenn ich die Funkturmteile einfach so per Cheat hinzufüge. Er zählt sie im Missionsziel nicht mit...
[Großes VR Update v1.03] As you may have seen in the patch update notes we put 1.03 up earlier today with a whole range of VR fixes and improvements. New is the Explorer Diary, which allows you to re-read and examine secrets found, and can help you figure out what you are still missing. Another cool new thing is that on Vive you can now control the menus directly with the controllers, instead of relying on Oculus style head aim. The PDA has significantly less latency too now, and you now have the option to enabled Temporal AA too. It took a while to get this one out, but we are still dedicated to move further ahead with the VR implementation. Our biggest to-do's are: VR loading screens - We spent a lot of time on this but keep hitting problems, especially on Vive. We haven't been able to make this work correctly yet so far, though the Oculus ones seem more promising so we might release an update with Oculus only loading screens first. Oculus Touch - Still on our list. Start game tutorial - Still a bit crude. It is on the list but it is not the most entertaining thing to re-build. Haptic feedback - Currently not being used for the Vive controllers. Shouldn't be too hard to add. Hands instead of Vive controllers - On the list, but we are not 100% sure that just having hands is the way to go, not least because the hands wouldn't be able to correctly hold most items. The current idea is to show a hand only when you hold no items, but to hide the hand/controller while an item is held, and instead replace it with a simple sphere or such. Feedback on this is welcome. Anti Aliasing - This one is very challenging. We now added Resolution Scaling up to 200% as well as Temporal AA, and we might improve it further in the future by having TAA also automatically resharpen the screen to combat the inherit blurryness, but beyond that it will be hard to properly fix the AA issue. The only real option we have is to add SMAA, but that might not even work well.
Hier scheint es ja durchaus viele Updates gegeben zu haben. Ich habe das Spiel im Juni 2016 gespielt, habe aber mittendrin aufgehört, weil vieles nicht stimmte. Die Steuerung war komisch, es hat auch immer gezuckt und mir ist etwas schlecht dabei geworden. Wenn ich mir die Changelogs aber nun ansehe, sieht das jetzt besser aus. Hier aber erstmal meine Playlist zum Spiel mit bisher 4 Folgen.
Ein weiteres großes Update, jetzt mit Touch Implementierung! Patch 1.031 We are continuing to improve the VR support in TSP. Now supports Oculus Touch! Functionality wise it should be very similar to Vive, apart from a different button layout. On Vive and touch pressing down is now walking backwards instead of resetting the camera. Cam reset is moved to R on the keyboard for now since we assume not many use it a lot (do you?) Game now defaults to following the orientation of the controller and not the headset. This can be changed back in the options if you prefer. AA now defaults to extra sharpened Temporal AA in VR, giving the best possible combination between AA and sharpness we could accomplish. There is some ghosting using this technique, but it looks better than before. Extro has significantly improved cameras in VR, along with additional VR bug fixes and polish Because of Oculus Touch, some options in the menu have been reworded to sound more inclusive (the same options now covers Touch + Vive controllers). Missing voice acting in the intro fixed when playing in VR. Presumed fix for the VR ladder teleport spot for the long ladder down into the Ice Path not triggering. Known VR issues left: You can cheat yourself past a door in the Library using VR teleport. VR tutorials are a bit rough right now. Main menu is a bit cluttered options wise and could use a redesign and introduction of templates. VR loading screens still missing.
hi, wenn man the solus projekt in vr spielt funktioniert der teleporter nur bedingt. weiß jemand, wie man in pfad des eises von dem schienenwagen auf die obere plattform in vr kommt? im pc spiel unktioniert es mit dem teleporter. in vr muss man die teleporterscheibe sehen sonst geht nichts. bin weit gekommen und stecke fest..............
hmm wieso die teleporterscheibe sehen? Die kann doch sonst wo liegen? man hat ja auch noch die normale Teleporter Funktion ohne das Teleportier-Gerät. Die nehme ich zu 99%. Nur an besonderen Stellen wo man sich sehr weit teleportieren muss oder irgendwo hin wo man nicht hin sieht nehme ich das Teleportier-Gerät mit der Scheibe.
Kann ich so bestätigen. Schöne düstere Atmosphäre und klasse Design der oberen Planetenwelt. Man hat ein Gefühl wie wenn man wirklich dort wäre.